Home / Provinciale Infrastructuur en Lelylijn

De verbetering van de interne en externe infrastructuur in Flevoland blijft hoog op de agenda staan. Voor wat betreft de externe infrastructuur heeft Sterk Lokaal Flevoland zich jarenlang stevig geërgerd aan de visieloze besluiteloosheid van het openbaar bestuur op landelijke niveau. Denk aan de IJmeerverbinding voor een goede ontsluiting naar Amsterdam en de ontwikkeling van de Lelylijn! Daarom de harde eis van Sterk Lokaal Flevoland is dat wij niet meewerken aan de bouw van de wijk Almere Pampus, als de IJmeerverbinding (metro en/of autoweg) met Amsterdam er niet komt.
Lelystad Airport mag er komen, maar wel onder voorwaarden. Zoals geen nachtvluchten, geen vlieglawaai (< 50 dBa) boven steden en/of dorpen
Bereikbaarheid van en naar de provinciale gebiedsdelen in Flevoland is essentieel. Sterk Lokaal Flevoland is positief over de Lelylijn. (Amsterdam/Lelystad/Emmeloord/Heerenveen/Groningen), maar er zijn zeker kanttekeningen te plaatsen. Sterk Lokaal Flevoland streeft naar een (vaar)verbinding Zeewolde/Harderwijk, busverbinding Lelystad-Enkhuizen en IJmeerverbinding.
Langs de provinciale wegen dienen zoveel mogelijk fietspaden gerealiseerd te worden waar snel- en langzaam verkeer van elkaar worden gescheiden. Dat is veiliger voor de fietser en kan het snelverkeer sneller doorstromen.
De maximumsnelheid op provinciale wegen blijft 100 km/u per uur waar het kan en 80 km/u waar het moet.